A 10 leggyakoribb autókölcsönzési mítosz

Autókölcsönzés tekintetében sok dologról halhattunk már, amik közül van, ami igaz, de van, ami nem.

Nézzük mi a 10 leggyakrabban előforduló tévhit:

1. Ugyanazt az összeget kell fizetnünk, ha beállítunk foglalás nélkül, mint ha előre foglaltunk volna.

Bérutót mindig tanácsos előre foglalni. Nemcsak a pénzmegtakarítás miatt, hanem azért is, hogy az autó készen álljon arra, mire megérkezünk. Főszezonban az árak mindig magasabbak, különösen, ha nem foglalunk előre, és ilyenkor annak is kevesebb az esélye, hogy a cégnek még van szabad autója.

 

2. Csak a nagy nemzetközi cégektől érdemes bérelni (Avis, Hertz, Europcar).

Nem hibáztathatunk senkit azért, ha ezt tartja a legjobb ötletnek. De sokan nem tudják, hogy a brókercégek általában kombinálják a nagy cégek ajánlatait kis helyi kölcsönzők ajánlataival. Ezáltal a kisebb cégek jó ajánlataihoz közvetlenül hozzájuthatunk, miközben ugyanazt a szolgáltatást nyújtják, mint a nagyok. Sok brókercég, mint például a piac független helyi autókölcsönzők, nem rendelkeznek magas ismertséggel, de a szolgáltatás, amit kaphatunk tőlük, megegyezik a nemzetközi cégek szolgáltatásaival.

autókölcsönző

 

3. Minden apró kárért fizetni kell.

Ez nagyon gyakori mítosz. Sok történet kering arról, hogy egy barátunk barátjának milyen sokat kellett fizetnie a bérautóban okozott kárért. A valóságban azonban, autókölcsönzőtől függően persze, az apró károkért, mint például kisebb kavicsfelverődések, nem számítanak fel díjat.

 

4. Teljes napot számítanak fel a maradék 1 órára, ha az autót 23.00-kor vesszük fel.

Ez teljes mértékben hamis. A bérleti díj órája nem éjfélkor kezd el ketyegni, hanem akkor, amikor felvettük az autót. A bérleti díjat 24 órás intervallumokra kell megfizetnünk, ami azt jelenti, hogy ha az autót 3 nappal később 23.00-kor leadjuk, akkor 3 napot kell kifizetnünk, nem pedig négyet.

 

5. Az autókölcsönző cégek irodái 0-24-ig nyitva tartanak.

Mivel a repülőterek mindig nyitva vannak, miért zárnák be az autóbérlő cégek az irodáikat? Ez gyakori feltételezés. Sok ember azt hiszi, hogy bármikor felveheti és leadhatja az autót minden felmerülő költség nélkül, de ez nem így van. Érdemes előre ellenőrizni a kölcsönzők nyitvatartási idejét, illetve hogy a munkaidőn kívüli felvételért és leadásért mekkora díjat számítanak fel.

 

6. Nincs különbség az autókölcsönző cégek között.

Számos ügyfél hibásan azt feltételezi, hogy az autóbérlés minden cégnél azonos feltételek mellett zajlik. Pedig ez korántsem így van. Minden kölcsönző saját ÁSZF-hez rendelkezik, egyes részekben hasonlítanak, de jelentős különbségeket is találhatunk bennük.

autókölcsönzés

 

7. Rendben van, ha lekéssük a gépet és mindenféle jelzés nélkül csak a következő napon jelenünk meg.

Az autókölcsönző cégek általában egy 4 órás intervallumot adnak meg a foglalás időpontjához képest, amin belül át kell vennünk a bérautót. Ha előre megadjuk a járatunk adatait a kölcsönzőnek, figyelemmel fogják kísérni, hogy mi történik, várható-e késés.

Azonban ha a járatszámot nem adjuk meg vagy egy másik járattal érkezünk, ne feltételezzük, hogy a kölcsönző cég (a 4 órás intervallumon túl) fenntartja számunkra az autót, hiszen lehet, hogy más is kibérelné. Minden változást közölni kell a kölcsönzővel.

 

8. A hitelkártya nem különbözik a bankkártyától.

Azok az autókölcsönző cégek, amelyeknél a weboldalon keresztül is lehet foglalni és fizetni, általában kérnek egy hitelkártyát. A hitelkártya segíti az előengedélyezést, és a zárolást. Amikor visszaadjuk a bérautót, a zárolt összeg szinte azonnal visszakerül a kártyára. Ez a zárolás nem igazi tranzakció, nincsenek tranzakciós költségei.
A bankkártyák között viszont vannak olyan típusok, amelyeken nem zárolható összeg, ilyenkor a kölcsönzők a pénzt leveszik róla (ennek vannak tranzakciós díjai). Az ilyen típusú bankkártyák esetén a visszatérítésre általában 5-10 napot várnunk kell.

 

9. Pontosan azt a modell kapjuk, amit lefoglaltunk.

Habár az autó mérete ugyanakkora lesz, nincs rá garancia, hogy pont ugyanazt a modell kapjuk, mint amit kinéztünk. Az ajtók és az ülések száma azonos lesz, de egyéb jellemzők mások lehetnek, de ez talán nem is jelent semmi különbséget az ügyfélnek. Az autó kölcsönzők soha nem adnak ígéretet színre vagy modellre vonatkozóan. Azonban nem kaphatunk kisebb autót, mint amekkorát foglaltunk.

 

10. Az autókölcsönzők idegen nyelvű bérleti szerződéseket használnak.

A cégek szerződései általában angol nyelven vannak, és nem igazán van lehetőség fordításra. A kölcsönzők munkatársai folyékonyan beszélnek angolul ezért könnyen kommunikálhatunk velük.