10 rossz vezetési szokás

Mindenkinek vannak rossz vezetési szokásai, legtöbbünknek több is.

Az alábbiak közül ki melyikben bűnös?

10. Parkolás illegális területen
Annak ellenére, hogy sok parkolót megfigyelés alatt tartanak, a bátrabb sofőrök továbbra is parkolnak ott, ahol nem kellene. Ez magában foglalja a mozgáskorlátozott helyeket, a piros zónákat, a megjelölt parkolási időt. Ha elvontatják a kocsit az drága mulatság, így ha korábban illegális parkolóhelyen álltunk is meg, ezentúl próbáljunk ellenállni a “csak 5 percig” parkolásnak a korlátozott területeken.

 

9. Sárga lámpánál gyorsítunk
Persze lehet, hogy felgyorsulunk, és még pont átérünk, de túl gyakran ne csináljuk ezt. Ez egy rossz és balesetveszélyes szokás. Egyes lámpák hosszabbak, mint a többi és ezért könnyedén azt gondolhatjuk, hogy még bőven van időnk átérni, de valójában nincsen. Legyünk felelősségteljesek és lassítsunk le, ha a lámpa sárgára vált, és persze van elég hely a megálláshoz.

 

sárga lámpa

 

8. A közúti jelzéseket figyelmen kívül hagyjuk
Keresztülhajtunk a piroson, vagy nem adjuk meg az elsőbbséget, mikor kötelező lenne? Ezek a jelzések okkal vannak, és még ha nincs is ott senki, akkor is engedelmesünk kell nekik. Soha nem tudhatjuk, mikor kerül elő egy autó vagy egy gyalogos a semmiből, vagy akár egy rendőr!

 

7. Nem ellenőrizzük a holtteret
A holtterek különösen veszélyesek, de ha meg sem próbálunk figyelni rájuk, az még veszélyesebb. Azok a sofőrök, akik erre való tekintet nélkül kezdenek el sávot váltani, gyakran majdnem összeütköznek más autókkal. Mindig győződjünk meg róla, hogy nem csak a megfelelő tükrüket ellenőrizzük sávváltáskor, hanem elnézünk a vállunk felett is, hogy az oldalról sem jön semmi.

 

6. “Besorolás helytelenül”
Hányszor fordult már elő, hogy az autópálya feljárón azon kaptuk magunkat, hogy nem tudtunk besorolni. Az autók csak jöttek és jöttek, de ha udvariasak lennének és beengednének 1-1 autót, akkor fenntarthatnák a közlekedés áramlását.

 

5. Nem használunk irányjelzőt
Ha nem mondjuk el másoknak, hogy hova/merre megyünk, hogyan várhatjuk el tőlük, hogy tudják? A sávváltás vagy a kanyarodás irányjelzés nélkül megzavarja a többieket és veszélybe sodorhatjuk magunkat is. A legrosszabb az, mikor a sofőrök lelassítanak, hogy elforduljanak anélkül, hogy bekapcsolnák az indexet.

 

4. Bevágunk más autók elé
Amikor sietünk, gyakran azt kívánjuk, hogy bárcsak az út teljesen üres lenne, hogy tökéletesen átláthassuk. De ez ritkán fordul elő, és a sávok közötti ugrálás másokra való tekintet nélkül veszélyes. Fennáll a kockázata annak, hogy hátulról belénk ütközik valaki, ha nem figyelünk eléggé és levágjuk a sávváltást, illetve ha túl gyorsan haladunk, két autó közé szorulhatunk. Ne kerüljünk ilyen helyzetbe.

 

3. Nyomulás
A nyomulás mindkét fél számára őrjítő. Az elöl lévő vezetőt bosszantja, hogy aki mögötte van, alig van néhány cm-re az autója lökhárítójától, míg a hátsó vezetőt az zavarja, hogy nem tud gyorsabban haladni. Miért alakul ki ez a feszültség? Végtére is, ez balesethez vezethet, és olyan szándékos bosszúállást eredményezhet az első sofőr részéről, mint például a fékellenőrzés. Ha gyorsabban akarunk menni, előzzük meg az előttünk lassan haladó kocsit, persze csak ha biztonságosan megtehetjük, ha nem, akkor tartsunk kellő távolságot. Ne feledjük a 2 másodperces szabályt.

 

2. Gyorshajtás
Oké, ezt mindannyian csináljuk időnként. De ez nem azt jelenti, hogy rendben van. A sebességhatár túllépése az egyik leggyakoribb oka a baleseteknek, és láthatjuk, hogy sok dolgot megelőz a legrosszabb vezetési szokások listáján is. Gondoljunk csak bele: hány rossz helyzetet meg lehetett volna akadályozni, ha mindannyian betartjuk a sebességhatárt?

 

1. Vezetés közben telefonozunk
Napjainkban sajnos ez a legrosszabb szokás. Míg a vezetés közbeni telefonásás bizonyos körülmények között törvényes lehet, attól még rossz magatartás. Nagy a kísértés, mikor megszólal a csengőhangunk, miközben vezetünk, de jobb, ha ellenállunk a késztetésnek. A mobiltelefonon való beszélgetés elvonja a sofőr figyelmét és ezzel veszélybe sodorhatja magát és másokat is. És ne is beszéljünk a vezetés közbeni SMS-ezésről.

fiatal sofőr

Forrás: idrivesafely.com