A top 10 autótechnológiai újítás 2020-ig

Az elkövetkező 5 évben számos, korábban csak fikciónak gondolt autótechnológiához kapcsolódó újítás jelenhet meg.

Nézzük mi lesz a 10 legnagyobb újítás!

1. Önálló járművek

Nem beszélhetünk teljesen önálló járművekről. Miért? Mert ehhez több, mint 5 évre van szükség, hogy minden emberi felügyelet nélkül közlekedjen egy autó. De 2020-ra az autók képesek lesznek arra, hogy bizonyos körülmények között, minimális változók jelenléte mellett (pl. időjárás) teljesen önállóak legyen. Ezek lesznek a tempomat első önálló napjai.

 

2. Vezetőt felülbíráló rendszer

Hasonló az önálló technológiához, de abban más, hogy itt az autó aktívan figyelmen kívül hagyja az utasításainkat és a saját döntéseit valósítja meg. Már léteznek olyan autók, amik megállnak, ha nem sikerül jól fékeznünk. 2020-ra, a padlógázra is kiterjesztik ezt a technológiát. Az erőteljes gyorsulást érzékelő technológia kényszerítheti a váltást, tehát a kocsié az utolsó szó, nem a miénk.

 

3. Biometrikus járművek megjelenése

Az elmúlt években a slusszkulcstól eljutottunk a kulcs nélküli nyitásig, ezt követheti a távirányítók nélküli nyitás és indítás. Képesek leszünk arra, hogy kinyissuk és elindítsuk az autót az ujjlenyomatunk (vagy esetleg retina szkenner) segítségével. Hasonlít a mobiltelefonok technológiájához? Igen, ugyanaz a koncepció.

 

retina szkenner

 

4. Teljes körű járműkövetés

Amerikában a biztosítótársaságok vagy más kormányzati intézmények már tárgyalnak a kilométer után megtett díjak bevezetéséről. 2020-ig a biztosítók kedvezményes árak számolnak fel azoknak a sofőröknek, akik beleegyeznek a teljes körű követésbe.

 

5. Aktív ablak kijelzők

A head-up-display (HUD) technológia hosszú utat járt be a homályos, elmosódott zöld számjegyek szélvédőn való megjelenése óta. De 2020-ra a technika eljuthat odáig, hogy az autónk élénk képeket tud megjeleníteni az üvegen. Képzeljünk el egy navigációs rendszert, ami mutatja a következő kanyart (a mi szemszögünkből, a szélvédőn keresztül) és azt is, ahogy közeledünk.

 

6. Jármű leállítás távolról

Ez a technológia már létezik. Az elmúlt években több telematikai cég állította le lopott autóit, véget vetve a hosszas rendőrségi üldözéseknek. 2020-ra a távolról történő járműleállítás teljesen beépül majd az emberek tudatába.

 

7. Aktív egészségügyi megfigyelés

A Ford Motor Company már elkészítette a biztonsági öv és a kormány érzékelők beépítésén alapuló ötletét. A gyorsan fejlődő technológiának köszönhetően a legtöbb autóban már van lehetőségünk vezeték nélkül párosítani az eszközöket. Ha ezt kombináljuk az önálló technológiával, egy olyan autót kaphatunk, ami például hívja a mentőket, ha azt érzékeli, hogy a sofőr szívrohamot kapott.

 

8. Négyhengeres szuperkocsi

A Ford nemrég mutatta be a teljesen új GT szuperautóját, ami duplaturbós V6 motorral rendelkezik. A hagyományos teljesítmény szerelmeseinek ez ugyan rossz hír, de egy könnyű V6-os motor több mint 600 lőerős teljesítményt kínál, különösen, ha egy könnyű, szénszálas test veszi körül. 2020-ban láthatjuk majd az első teljesen kifejlődött, 200-plusz mérföldes szuperautót négyhengeres motorral.

 

autótechnológia

 

9. Egyedi, személyre szabott autós marketing

A Facebook, Twitter vagy éppen Gmail fiókunkban található hirdetéseket már most is személyre szabhatjuk. 2020-ra az átlagos autók képesek lesznek teljes körű internetes kapcsolatot létrehozni, ami azt jelenti, hogy az autónk segítségével a marketingesek erőteljesen célzott üzenetet mutathatnak nekünk. Remélhetőleg ezek úgy fognak megvalósulni, mint egy beépíthető szolgáltatás, de azért készüljünk fel személyre szabott, helyfüggő hirdetések megjelenésére az autó műszerfalán.

 

10. Újrakonfigurálható karosszériaelemek

A kis SUV kategória iránt növekvő kereslet mutatkozik, miközben a teherautó eladások növekedése is ugrásszerű. MI lenne, ha mindkét típus megjelenne egy autót belül? Képzeljük el egy könnyű karosszériás SUV autót és egy speciális motort, ami behúzza a tetőt és az oldalsó üveget az alsó karosszériaelemekhez. Adjuk hozzá az egyterű Chrysler-ek stow-and-go üléskialakítását és bumm. Teherautó és SUV egy járműben. Megtörténhet.

 

Forrás: forbes.com